П`ятниця, 29.03.2024, 16:16
Ви увійшли як Гость | Група "Гості"Вітаю Вас Гость | RSS

Відділ освіти Білоцерківської районної державної адміністрації

Меню сайту
Пощук

Головна »

Критерії оцінювання діяльності загальноосвітнього навчального закладу
[ Викачати з сервера (27.4 Kb) ] 07.05.2012, 10:17
                                        Схвалено рішенням Регіональної експертної ради з питань
                                        ліцензування та атестації навчальних закладів при
                                        Управлінні освіти і науки Київської обласної державної
                                        адміністрації від 05.07.2005 р. (протокол № 81) та
                                        введено в дію наказом управління освіти і науки
                                        від 02.08.2005 р. № 202, а також зі змінами затверджено
                                        та введено в дію наказом Головного управління освіти і
                                        науки Київської обласної державної адміністрації
                                                                  від 27.07.2010 р.  № 226

                                                                       Голова РЕР,
                                                                       начальник головного управління
                                                                                                                                                 В.Г. Бутник
 

К Р И Т Е Р І Ї
оцінювання діяльності загальноосвітнього навчального закладу

Пояснювальна записка
Критерії оцінювання діяльності загальноосвітнього навчального закладу (далі – Критерії) розроблені відповідно до вимог Законів України "Про освіту”, "Про загальну середню освіту”, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 № 964, Порядку державної атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 24.07.2001 р. № 553 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 08.08.01 за № 678/5869 (зі змінами), Загальних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 04.09.2000 № 428/48, інших нормативних актів у галузі загальної середньої освіти, з урахуванням попереднього досвіду щодо здійснення контролю за оцінюванням діяльності загальноосвітніх навчальних закладів.

Державний контроль проводиться з метою об’єктивної оцінки реалізації навчальними закладами єдиної державної політики у галузі освіти. Атестація як вид державного контролю спрямована на визначення ефективзності роботи загальноосвітнього навчального закладу відповідно до державних стандартів, результативності навчально-виховного процесу, аналізу потенційних можливостей навчального закладу та ступеня їхньої реалізації.
Ці Критерії розроблені на основі Орієнтовних критеріїв оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених відповідним наказом Міністерства освіти і науки України від 14.02.2005 р. № 99, а також з урахуванням власного восьмирічного досвіду роботи з атестації навчальних закладів області.
Критерії структуровані за двома розділами:
1.    Реальні можливості для здійснення освітньої діяльності.
2.    Результативність навчально-виховного процесу.
Кожний розділ сформований за відповідними підрозділами, у яких відображені основні показники, що визначають рівень можливостей для забезпечення освітньої діяльності закладу та результативності навчально-виховного процесу.


Така структура Критеріїв дозволяє більш повно і об’єктивно оцінити діяльність загальноосвітнього навчального закладу відповідно до вимог чинного законодавства про освіту.
Об’єктивність оцінювання роботи загальноосвітнього навчального закладу забезпечується всебічним аналізом якісних і кількісних показників його діяльності. Оцінка й аналіз їх проводяться в динаміці; з’ясовуються зміни, що відбулися з часу попередньої перевірки.
За наслідками атестації (атестаційної експертизи) вставновлюється рівень освітньої діяльності навчального закладу: "високий”, "достатній”, "середній”, "низький” (позначається відповідно "В”, "Д”, "С”, "Н”).
Оцінювання показників здійснюється у відсотках та за іншими характеристиками, які потім переводяться у бали.
Інформація для визначення оцінок показників збирається шляхом проведення анкетування (А), контрольних випробувань (К), бесід (Б), спостереження (С), аналізу документів (Д).
По кожному з двох розділів визначається підсумковий показник на основі виведення середнього арифметичного шляхом ділення сумарної кількості балів (з урахуванням коефіцієнта значимості) на кількість показників. Наприклад, при оцінюванні результативності навчально-виховного процесу (ІІ розділ) кожний з показників отримав максимальну кількість балів – 12, і тоді середньо арифметичний показник визначається так:
                                          (12•1+12•2+12•1+12•2+12•1+(12•1+12•1)+12•1+12•1+12•1+12•1+12•1):11=180:11=16,3 (заокруглено – 16 балів).
              По кожному розділу визначаються відповідні рівні за кількістю балів:
 
І розділ:     високий  –   17 – 14
достатній  – 13 – 10
середній  –    9 –   6
низький  –     5 і менше

ІІ розділ:     високий  –   16 – 14
достатній  – 13 – 10
середній  –    9 –   6
низький  –     5 і менше.
Загальний висновок про рівень освітньої діяльності загальноосвітнього навчального закладу формується, маючи на увазі, що:
 а) високий рівень визначається за сумою балів верхньої і нижньої планок високих рівнів обох розділів;
 б) вищою планкою для рівнів після високого є нижня планка попереднього рівня за мінусом одиниці;
 в) нижня планка для рівнів після високого визначається за сумою балів нижнх планок відповідних рівнів:
високий  –   33 – 28
достатній  – 27 – 20
середній  –   19 – 12
низький  –   11 і менше.
Атестаційний висновок визначається за рівнем освітньої діяльності:
-    високий рівень – навчальний заклад вважається "атестованим з відзнакою”;
-    достатній рівень – навчальний заклад вважається "атестованим”;
-    середній рівень – навчальний заклад вважається "атестованим умовно”;
-    низький рівень – навчальний заклад вважається "неатестованим”.
Відповідно до п.23 Порядку державної атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів "навчальний заклад вважається атестованим умовно, якщо наявні в його діяльності недоліки істотно не впливають на результати роботи і можуть бути ліквідовані. У рішенні про умовну атестацію навчального закладу визначаються конкретні заходи щодо вдосконалення його діяльності, виконання яких у встановлений термін є обов’язковим для збереження права видачі документів про освіту державного зразка”.
За цими Критеріями керівник навчального закладу, готуючись до атестації, робить самоаналіз освітньої діяльності.
До прийняття Положення про атестацію керівників загальноосвітніх навчальних закладів одночасно з атестацією загальноосвітніх навчальних закладів проводиться атестація їх керівників. Керівник закладу відповідає займаній посаді ("атестований”) за умови атестації навчального закладу й, навпаки, не відповідає займаній посаді ("неатестований”), якщо рівень освітньої діяльності навчального закладу низький.

Категорія: Державна експертиза закладів | Додав: Admin
Переглядів: 2987 | Завантажень: 239 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Block title
Block content
Корисні посилання

Освітній портал